Workshop: Oefenen met interculturele gesprekstechnieken

Onderwerp: Workshop Interculturele communicatie | donderdag 6 april | 12.30-14.30 (met lunch) | BG3

In het kader van het trainingsprogramma voor tutoren organiseren we een workshop Interculturele communicatie: succesvol omgaan met de culturele diversiteit in een internationale werk- en studieomgeving.

De Faculteit der Geesteswetenschappen trekt de laatste jaren, mede door de komst van een aantal Engelstalige bachelorprogramma’s, studenten uit alle delen van de wereld. Deze workshop biedt de gelegenheid je interculturele competenties te ontwikkelen, een set vaardigheden die steeds nuttiger wordt voor alle professionele activiteiten. Leer over cultuur en verbeter je vermogen tot culturele aanpassing en interculturele communicatievaardigheden. De workshop is gericht op communicatie tussen culturen, met de nadruk op ruimdenkendheid en integratie.

Trainers: Guido de Wilde (Studenten Services) en Wieteke de Jong (Faculteit der Rechtsgeleerdheid).

Doel: Oefenen met interculturele gesprekstechnieken

Werkvorm: Groepsopdrachten en plenaire discussie

Voorbereidingsopdracht: Bedenk een aantal voorbeelden uit je werk of privéleven waarin je merkte dat er sprake was van een interculturele clash.

Datum en tijd

Donderdag 6 april 2017, 13.00-14.30 uur
Inloop: 12.30 uur (met lunch)

VOX-POP (BG3), Binnengasthuisstraat 9, 1012 ZA Amsterdam