Hoe motiveer jij als docent? Doe (de test) maar!

Als voorbereiding voor de Derde Onderwijsconferentie FGw over motivatie:

Hoe motiveer jij als docent? Doe (de test) maar!

Les geven, onderzoeksprojecten uitschrijven, artikelen reviseren, studenten begeleiden, administratie opvolgen … niet voor alle taken zijn we even gemotiveerd.

Jouw motivatie om je dagelijks in te spannen op de universiteit hangt niet enkel samen met jouw jobtevredenheid en welbevinden, maar ook met de manier waarop je doceert. Als docent wil je graag betrokken en geëngageerde studenten in uw les. En gelijk heb je, want gemotiveerde studenten halen betere resultaten en hebben een kleinere kans om af te haken tijdens hun studies.

Wil je graag weten welke motiverende lesstijl je hanteert? Ben je benieuwd naar jouw sterke- en eventuele verbeterpunten? Vul dan de vragenlijst in en ontvang meteen jouw individueel motivationeel profiel.

Voor lesgevers die hoofdzakelijk aan grote groepen lesgeven: www.vopspsy.ugent.be/mijndocentenstijl

Voor lesgevers die hoofdzakelijk oefeningensessies of practica in kleinere groep geven: www.vopspsy.ugent.be/mijnpracticumstijl

Breng jouw motivationeel profiel zeker mee als je komt luisteren naar de Keynote van prof. dr. Maarten Vansteenkiste op 20 november.

Hij gaat in zijn interactieve lezing dieper in op de relatie tussen jouw eigen motivationeel functioneren en de wijze waarop je les geeft.

Keynote: Freek Peters