De FGw onderwijsconferentie 2017 stelt de vraag hoe we een goede balans vinden tussen flexibel meedenken met studenten die bijzondere aandacht vragen, en de eisen die universitair onderwijs aan ons stelt.
Dit is een actueel thema: de studentenpopulatie is de afgelopen decennia in allerlei opzichten meer divers geworden. Aan de FGw studeren mensen met een steeds gevarieerdere vooropleiding. Daarnaast is er een groeiende groep studenten die om uiteenlopende redenen bijzondere aandacht vraagt, bijvoorbeeld vanwege dyslexie, lichamelijke beperkingen of psychische problemen.
Wellicht is het tijd dat docenten zich opnieuw oriënteren op hun rol: waar liggen de grenzen van de taak van een docent? Hoe flexibel kan en moet je zijn? Bij wie vraag je om hulp als je te maken hebt met studenten die om bijzondere ondersteuning vragen?
De FGw onderwijsconferentie 2017 wordt een middag waar deze problematiek van verschillende kanten wordt belicht. We hebben een interactief programma samengesteld vol tips en ideeën, en met uitgebreide gelegenheid om samen te discussiëren over de rol van de docent als leraar, begeleider en/of hulpverlener.
Programma:
14:00-14:05 | Introductie door Maartje Stols-Witlox |
14:05-14:15 | Welkom door Karen Maex |
14:15-14:30 | TED-talk Yvonne Saal |
14:30-14:45 | TED-talk Claudia Fluggen |
14:45-15:00 | TED-talk Peter Vonk |
15:00-15:15 | Vragen/discussie nav TED talks |
15:17-15:45 | Theepauze |
15:45:15:55 | Presentatie door FSR |
16:00-17:00 | Paneldiscussie inclusief vragen vd zaal: Lucy Wenting (discussieleiding) |
17:00-17:15 | Afsluiting door Caroline Kroon |
17:15-17:20 | DocenTENkamer presentatie |
17:20-18:00 | Borrel |
Meld je aan via: www.uva.nl/fgw-onderwijsconferentie