Projecten: UvA Grassroots – ICT en Video in het onderwijs – Universiteit van Amsterdam

ICT en Video in het onderwijs

UvA Grassroots

Deadline Grassroots winter 2016: 23 september

Grassroot Tender Expertisegroep Onderwijs 2016

Vanuit de herfstronde worden het komend studiejaar 12 individuele en 2 Grassroots-programma’s uitgevoerd. In de zojuist gestarte winterronde beginnen 9 individuele Grassroots plus 1 programma.

Video wordt geladen..

Wat zijn Grassroots?

Grassroots zijn kleinschalige, laagdrempelige ICT-projecten waarvan de resultaten direct in het onderwijs kunnen worden ingezet. Er zijn zowel individuele Grassroots als Grassrootsprogramma’s. In principe wordt 2x per jaar een Grassrootsronde georganiseerd. Zie voor verdere informatie de FAQ onderaan deze pagina.

Video wordt geladen..

Schrijf je in vóór 23 september voor de Grassroots winter 2016

Meer informatie nodig?

• Voor extra uitleg rond de Grassroots lees de FAQ hieronder!
  • Kijk voor inspiratie op de pagina met de Grassroots die momenteel uitgevoerd worden of die afgerond zijn. Bezoek ook eens de Blog waar de deelnemers elkaar informeren over hun vorderingen.
  • Neem voor vragen over Grassroots contact op met Sijo Dijkstra

Gepubliceerd door  ICT Services

15 september 2016

Wat zijn Grassroots?

Grassroots zijn kleine experimentele projecten met een ICT-toepassing, die rechtstreeks binnen het onderwijs uitgevoerd worden. Of het experiment nu geslaagd is of niet, het belangrijkste is dat ervan geleerd wordt en de resultaten gedeeld kunnen worden met anderen.

Wat is het verschil tussen een Grassrootsvoorstel en een -programma?

Een Grassrootsvoorstel wordt door een individuele docent of student ingediend. Een programma bestaat uit minimaal 5 en maximaal 10 gebundelde voorstellen, die samen het programma vormen. Daarbij worden programma’s meestal ingediend door een opleiding of faculteit en uitgevoerd onder leiding van een projectleider.

Hoeveel werk is een Grassroot?

Omdat een Grassroot slechts een klein project is, is het belangrijk om een duidelijk doel en een tijdsplanning aan te houden, en te zorgen dat het niet te ambitieus is. Hoe kleiner en concreter de Grassroot is, hoe hoger de kans op succes. Voor de individuele Grassroots geldt dat het aangeraden wordt om deze binnen drie maanden uit te voeren.

Hoe gaat de beoordeling van de voorstellen?

Omdat de financiering van de Grassroots vanuit de Expertisegroep ICT voor Onderwijs komt, vormen zij ook de selectiecommissie. Deze commissie beoordeelt de voorstellen aan de hand van de criteria die onderaan het formulier van het Grassrootsvoorstel aangegeven staan.

Drie studenten vertellen over hun Grassroot.

Filmpjes van Timo, Marte en Hassina

Formulier Individueel voorstel Grassroots 2016

Formulier voorstel Grassrootsprogramma 2016

Eindevaluatieformulier voor individuele Grassroots

Download hier het korte eindevaluatieformulier. Voor de Grassroots 2015 – 2016

Eindevaluatieformulier voor Grassrootsprogramma

Download hier het evaluatieformulier voor de Grassrootsprogramma’s van 2015 – 2016

UvA Grassroots – ICT en Video in het onderwijs – Universiteit van Amsterdam.

Source: UvA Grassroots – ICT en Video in het onderwijs – Universiteit van Amsterdam